Wil je meer van je doelgroep bereiken? Google Ads kan interessante mogelijkheden bieden. Door je advertenties aan te passen aan specifieke zoekopdrachten en doelgroepen, zorg je ervoor dat de juiste bezoekers jou vinden op het moment dat zij naar jouw product of dienst zoeken.
Met Google Ads bedoelen wij de advertenties in Google. Deze kun je herkennen aan het label ‘gesponsord’ of ‘advertentie’. De advertenties staan helemaal bovenaan de pagina. Als er op een zoekwoord wordt gezocht, zie je eerst de advertenties en daarna de organische zoekresultaten.
Dat kan zeker kloppen! Want naast zoekadvertenties, heb je ook shopping advertenties. Deze advertenties zijn waardevol als je producten verkoopt. Het grote voordeel voor gebruikers is dat ze de producten meteen kunnen vergelijken. Daarom zie je dat steeds meer mensen in de shopping resultaten zoeken.
Wil je meer conversies met zoekmachine adverteren? Download onze gratis checklist met tips om een hogere respons te krijgen met gerichte Google Ads-campagnes en geoptimaliseerde advertenties.
Dat noemen wij display advertenties. Het zijn inderdaad afbeeldingen die naast of op een pagina van een website staan. De een vindt ze super irritant en de ander… nou ja, iedereen vindt ze irritant.
Je vraagt je vast af waarom marketeers deze advertenties dan gebruiken. Dat is heel simpel, ze werken namelijk nog steeds.
Zoals je kunt zien, gebruikt KPN gifgroene afbeeldingen en daarom valt het meteen op.
Daarbij zijn deze advertenties ook nog eens spotgoedkoop. Je zult weinig verkopen genereren met display advertenties maar voor naamsbekendheid kan het ideaal zijn.
Wij kunnen je natuurlijk ondersteunen met Google Ads. Hiervoor willen we graag naar je huidige situatie kijken. Draai je al advertenties? Dan gaan we je campagnes analyseren. Draai je nog geen advertenties? Dan gaan we de markt analyseren. Op basis van onze analyse ontwikkelen we een plan van aanpak.
Stel je voor, je bent een beginnende kaasboer en je wilt gevonden worden op zoekwoorden zoals ‘kaas kopen’. Het is slim om gelijk te beginnen met SEO omdat dat proces tijd nodig heeft. Je zult dan pas na minimaal 6 maanden de vruchten ervan afwerpen.
Maar in de tussentijd moet je ook gewoon je kazen verkopen. Dan is het slim om SEO te combineren met Google Ads. In de tussentijd kun je de advertenties aanzetten zodat je toch nog zichtbaar bent en na 6 maanden zul je ook nog eens profijt hebben van de organische zoekresultaten.
Het grootste verschil zit in de zoekmachines. De een verschijnt op de zoekmachine van Google, terwijl de ander wordt weergegeven op Bing.
In principe zijn de structuur van de campagnes hetzelfde. In Bing Ads kun je ook zoek-, display- en shoppingcampagnes aanmaken. Bing Ads en Google Ads verschillen dus niet zo heel veel van elkaar. Google is de populairste zoekmachine en daarom is Google Ads bekender dan Bing Ads.
Een voordeel van Bing Ads is dat je minder concurrentie hebt. Daarom is het over het algemeen goedkoper om op Bing te adverteren. Het nadeel is dat er ook minder gebruikers zijn.
Als je zelf geen ervaring hebt met adverteren op Google, raden wij het aan om het uit te besteden of cursussen te volgen. Het kan je namelijk erg veel kosten als je niet weet wat je aan het doen bent.
Maar wil je echt zelf aan de slag gaan? Dan is het belangrijk om je te verdiepen in Google Ads. Volg cursussen, lees boeken en bekijk YouTube filmpjes over adverteren. Mocht je toch hulp willen, kun je ons altijd bereiken.
Met trots kunnen wij zeggen dat we officieel partner zijn van Google. Dit certificaat verdien je door aan drie vereisten te voldoen: