Het succesverhaal van Kliniek het Bolwerk

Opdracht informatie

Case Study: Conversie optimalisatie, SEO en SEA

Opdrachtgever: Kliniek het Bolwerk

Opdracht: Vindbaar worden voor de juiste doelgroep en website optimaliseren.

Doel: Op belangrijke zoektermen hoog scoren in Google en meer aanvragen realiseren.

Wat doet Kliniek het Bolwerk

Kliniek het Bolwerk is een gespecialiseerde kliniek in Haarlem, gericht op cosmetische en plastische chirurgie. Onder leiding van Dr. David Jairath, een plastisch chirurg met meer dan 15 jaar ervaring, biedt de kliniek diverse esthetische behandelingen aan zoals ooglidcorrecties, anti-rimpelbehandelingen, littekencorrectie en andere ingrepen.

 

Opdracht informatie

Case Study: Conversie optimalisatie, SEO en SEA

Opdrachtgever: Kliniek het Bolwerk

Opdracht: Vindbaar worden voor de juiste doelgroep en website optimaliseren.

Doel: Op belangrijke zoektermen hoog scoren in Google en meer aanvragen realiseren.

Doelstelling

Vanaf het begin wist David precies wat hij wilde bereiken met Kliniek het Bolwerk. Toen hij bij ons kwam, was hij net gestart met zijn eigen kliniek en had hij zelf zijn website opgezet.

Hij was op zoek naar een partner die hem kon helpen om meer aanvragen binnen te halen.

Kliniek het Bolwerk

Onze aanpak

1
2
3
SEO & Google Ads
Ten eerste zorgden we ervoor dat Kliniek het Bolwerk gevonden werd op relevante zoektermen zoals 'Ooglidcorrectie Haarlem'. Dit deden we door SEO-teksten te schrijven en te adverteren op Google, wat zorgde voor meer relevant verkeer. Maar verkeer alleen is niet genoeg voor aanvragen.Om aanvragen voor bijvoorbeeld een ooglidcorrectie binnen te halen, moest de website volledig in orde zijn. Bezoekers moeten zowel de website als David Jairath vertrouwen om een dergelijke ingreep te laten uitvoeren.
Conversie Optimalisatie
Bij conversie optimalisatie wilden we de drempel voor het maken van een afspraak zo laag mogelijk maken. We verzamelden reviews en toonden deze prominent op de website. Daarnaast legden we het verschil uit tussen een plastisch chirurg en een cosmetisch arts. De pagina's zijn opnieuw ingericht om bezoekers gemakkelijk de benodigde informatie te laten vinden. We voegden unieke verkoopargumenten (USP's), veelgestelde vragen (FAQ's), en duidelijke oproepen tot actie (CTA's) toe. Ook hebben we prijspagina's aangepast voor eenvoudigere toegang tot informatie en formulieren.
E-mailmarketing
Voor e-mailmarketing hebben we een brochure en een checklist gemaakt die mensen kunnen downloaden door hun e-mailadres achter te laten.

Resultaten

Er is een mooie stijgende lijn te zien in het aantal conversies (aanvragen, belletjes en e-mails). Dit laat zien dat onze strategie werkt en dat steeds meer mensen geïnteresseerd raken in de diensten van Kliniek het Bolwerk. Het is ons gelukt om vanaf januari een consistente groei te realiseren.

Voor ons is het belangrijk om de drempel voor het maken van een afspraak nog verder te verlagen en te blijven optimaliseren.   

Klant aan het woord:

David Jairath
David JairathEigenaar Kliniek het Bolwerk
Read More
Marketing kenners is een jong bedrijf die goed weten wat ze doen en op maat gemaakte oplossingen bieden op het gebied van Internet marketing. Creatief op het gebied van het optimaliseren van de website en zorgen dat je gevonden wordt in de zoekmachines. Niels en Thom zijn harde werkers.

Conclusie

Toen David ons benaderde, stond hij nog aan het begin van zijn ondernemingsreis. Hij was nauwelijks vindbaar online en zijn website leverde geen conversies op.

Samen hebben we hard gewerkt om zijn zichtbaarheid te vergroten en de conversies te verbeteren.

Na acht maanden zien we een duidelijke stijgende lijn.

Ben je ook op zoek naar een partner die je helpt om meer aanvragen te genereren? Wij staan klaar om je te helpen!