Wil je nieuwe klanten werven via Instagram? Instagram Ads helpen om je doelgroep specifiek en op grote schaal te bereiken.
Stel, je wilt je kledingmerk of sportschool promoten. Dan kunnen Instagram Ads een goede optie zijn. Met deze betaalde advertenties kun je namelijk een specifiek publiek bereiken. In principe lijken Instagram advertenties erg op Facebook advertenties. Het grootste verschil is de leeftijd van de gebruikers. Op Instagram zijn over het algemeen 18- tot 34-jarigen actief en op Facebook 25- tot 75-jarigen.
Instagram Ads werkt eigenlijk heel simpel. Eerst breng je jouw doelgroep tot in detail in kaart door gebruik te maken van demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht en locatie. Ook interesses van je doelgroep zijn belangrijk in kaart te brengen.
Vervolgens maak je meerdere advertentievarianten die jouw doelgroep aanspreken. Denk hierbij aan verschillende formaten en typen advertenties, zoals een video advertentie, een carrousel advertentie en een enkele foto advertentie. Test ook met verschillende teksten bij de advertenties
Vervolgens ga je de gemaakte advertentievarianten targeten op jouw omschreven doelgroep. Bijvoorbeeld, vrouwen tussen de 25 en 30 jaar in Amsterdam die geïnteresseerd zijn in fashion.
Houd daarbij de prestaties van de advertenties in de gaten en pas ze waar nodig aan voor verbetering.
Veel bedrijven kiezen voor Instagram omdat het een van de populairste platforms ter wereld is. Elke minuut worden er massaal foto’s en video’s gedeeld.
Door te adverteren op Instagram bereik je specifieke doelgroepen op een laagdrempelige manier. Dit komt doordat:
Wil je meer leads en verkopen via social media? Download onze gratis checklist met tips. Met behulp van algemene en praktische optimalisatie trucs zal je doelgroep beter bereiken.
Wil je starten met Instagram Ads, maar vind je het lastig om alles zelf in te stellen? Geen zorgen, wij helpen je hier graag mee.
Ten eerste zullen we de doelstellingen samen met jou bepalen. Vervolgens brengen we de doelgroep in kaart en ontwikkelen we een strategie, die we samen met jou doornemen.
Om effectieve Instagram advertenties op te zetten, hebben we afbeeldingen en video’s van jou nodig. We houden je vervolgens maandelijks op de hoogte van de prestaties.
Adverteren op Instagram hoeft helemaal niet duur te zijn. Sterker nog, je kunt al met een paar euro per dag beginnen. Sterker nog, je kunt al met een paar euro per dag beginnen. Het is alleen lastig om zonder achtergrondinformatie exact te bepalen wat het jou gaat kosten. Neem daarom contact met ons op, en we stellen graag een kostenindicatie voor je samen.
Wil je op een toegankelijke manier betrokken blijven bij het proces? Dat is wat wij belangrijk vinden. We lopen samen door de strategie en zorgen ervoor dat we beiden tevreden zijn. Met jouw goedkeuring zetten we de advertenties live. Tussendoor kun je ons bereiken via appen, mailen of bellen voor opmerkingen of vragen. Maandelijks ontvang je ook een rapport met de prestaties en werkzaamheden.
Elk platform heeft zijn eigen voordelen, afhankelijk van jouw doelgroep. Heb je vooral zakelijke klanten? Dan is wellicht LinkedIn een geschikter kanaal. Maar als je zichtbaar wilt zijn bij mensen onder de 30 jaar, kan Instagram een uitstekend kanaal zijn. Het draait namelijk om het kanaal waar jouw doelgroep zich bevindt.
Als je zelf de advertenties beheert en uitvoert, is het advertentiebudget je enige kostenpost. Maar als je het uitbesteedt, komen er wel kosten bij. Je betaalt het online marketing bureau namelijk om de advertenties op te zetten en te beheren.
Toch is dit voordeliger dan zelf zonder kennis te handelen. Zonder strategie verlies je feitelijk geld. Maar als je het uitbesteedt aan een partij met kennis, kan het je meer opleveren. Onder de streep zou je dus meer winst kunnen behalen.