Wil je meer klanten bereiken op Microsoft Bing? Met Bing Ads zijn de mogelijkheden eindeloos. Door Advertenties aan te passen op zoekopdrachten en locaties die bij jouw doelgroep aansluiten, zorgen dat zij jou direct vinden als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst.
Met Bing Ads bedoelen wij de advertenties die worden vertoond in de zoekresultaten van Bing. Deze advertenties kun je herkennen aan het label ‘advertentie’. Het verschil tussen Google Ads en Bing Ads is de zoekmachine. Bing en Google zijn namelijk verschillende soorten zoekmachines.
Yes, dat kan kloppen! Naast de zoekadvertenties heb je ook shopping advertenties. Shopping advertenties zijn erg effectief als je producten verkoopt. Tegenwoordig zie je ook steeds meer mensen in de shopping resultaten zoeken naar een product. Hierdoor kunnen ze de prijzen van verschillende aanbieders eenvoudig vergelijken.
Wil je meer conversies met zoekmachine adverteren? Download onze gratis checklist met tips om een hogere respons te krijgen met gerichte Google Ads-campagnes en geoptimaliseerde advertenties.
Deze afbeeldingen zijn display advertenties. Ondanks dat je ze waarschijnlijk als irritant ervaart, kunnen ze nog steeds effectief zijn. Meestal worden display advertenties ingezet om de merkbekendheid te verhogen. Met deze advertenties kun je namelijk een groot publiek bereiken tegen erg weinig kosten.
Wij ondersteunen je graag met de strategie en uitvoering van je Bing advertenties. Hiervoor analyseren we de huidige situatie. Als je al advertenties draait, nemen we je Bing Ads account onder de loep. Draai je nog geen advertenties? Dan gaan we je markt analyseren. Aan de hand van deze gegevens ontwikkelen we een plan van aanpak
Stel je voor, je bent een beginnende kaasboer en je wilt gevonden worden op zoektermen zoals ‘kaas kopen’. Dan is het verstandig om te starten met SEO, aangezien dit proces tijd vergt en de resultaten ervan vaak pas na minimaal 6 maanden zichtbaar worden.
Maar in de tussenliggende periode wil je ook gewoon je kazen verkopen. Daarom is het slim om SEO te combineren met Bing Ads. Door advertenties in te schakelen, ben je meteen zichtbaar en kun je toch nog klanten bereiken. Na verloop van die 6 maanden zul je de voordelen plukken van de organische zoekresultaten.
Het grootste verschil zit in de zoekmachines: de ene advertentie verschijnt op de zoekmachine van Google, terwijl de ander wordt getoond op Bing.
In principe is de structuur van de campagnes hetzelfde. In Google Ads kun je ook zoek-, display- en shoppingcampagnes opzetten. Over het algemeen verschillen Bing Ads en Google Ads dus niet enorm van elkaar. Aangezien Google de meest populaire zoekmachine is, is Google Ads bekender dan Bing Ads.
Een voordeel van Bing Ads is dat je minder concurrentie hebt. Hierdoor is adverteren op Bing over het algemeen goedkoper. Het nadeel is daarentegen dat er ook minder gebruikers zijn.
Als je geen ervaring hebt met adverteren op Bing, raden we aan om het uit te besteden of cursussen te volgen. Zonder kennis en strategie verdamp je eigenlijk je geld.
Als je toch zelf aan de slag wilt, is het slim om je te verdiepen in Bing Ads. Volg cursussen, lees boeken en bekijk YouTube-filmpjes over adverteren. Mocht je hulp nodig hebben, kun je altijd contact met ons opnemen.
Een van de redenen waarom bedrijven het aan ons uitbesteden is omdat wij simpelweg de kennis hebben. Wij weten hoe je de juiste strategie opstelt en hoe je die kan uitvoeren.
Waarin wij ons echt onderscheiden is de toegankelijkheid en transparantie. Wij vinden het namelijk belangrijk om je betrokken te houden tijdens het proces. Je ontvangt daarom maandelijks rapportages en we komen ook graag maandelijks bij elkaar via een online meeting.