Alles over Linkedin Ads

Social media ads

Wil je de zakelijke doelgroep bereiken? Dan kun je niet om LinkedIn ads heen. 

Social media ads
Zoekwoordenonderzoek laten doen

Uhm, wat zijn LinkedIn Ads precies?

Met LinkedIn Ads kun je gerichte advertenties plaatsen op het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Handig, want zo bereik je precies de professionals die voor jou belangrijk zijn.

Net als bij Google of Facebook kun je bij LinkedIn Ads bepalen voor welke doelgroepen je advertentie zichtbaar moet zijn. Denk aan mensen met een bepaalde functie, opleiding, werkzaam in een bepaalde sector of regio. Zo weet je zeker dat potentiële klanten of opdrachtgevers jouw advertentie te zien krijgen.

LinkedIn Ads zorgen hiermee voor extra klanten of naamsbekendheid op een laagdrempelige manier. Simpel en effectief, toch? Wij helpen je graag met het opzetten van je LinkedIn campagne zodat je met minder moeite maximale resultaten behaalt.

Waarom LinkedIn Ads?

Wist je dat LinkedIn écht een juweel is onder de social media? Dit handige platform biedt namelijk een aantal voordelen waar zelfs de grootste social media platforms jaloers op zijn. Vooral voor B2B bedrijven biedt LinkedIn een aantal gouden voordelen.

  • Met meer dan 710 miljoen professionals is LinkedIn veruit het grootste zakelijke netwerk.
  • Een enorme maar ook erg relevante doelgroep dus!
    Je bereikt precies de juiste mensen door extreem gerichte targeting op basis van functie, sector en locatie.
  • Als kers op de taart levert LinkedIn Ads waardevolle leads, opdrachten of extra websiteverkeer op.

Wil je het eerst zelf proberen?

Geen probleem. Wij hebben een checklist ontwikkeld die je zelf kunt uitvoeren. Wel is belangrijk om te vermelden dat dit algemene conversie boosters zijn. Elke website is anders en elke website heeft andere doelstellingen. Neem daarom niet alles klakkeloos over en bekijk welke punten voor jouw website gelden.

Social media adverteren checklist
Zoekwoordenonderzoek Nijmegen

Zo pakken we ‘t aan

We willen het maximale uit je advertentiebudget voor LinkedIn halen. Om dit te doen, gaan we eerst samen een bakkie koffie drinken. We bespreken dan wie je doelgroep is en welke boodschap je wilt overbrengen.

Vervolgens testen we verschillende advertentievarianten om de best presterende advertentie te vinden. Wij meten nauwkeurig hoe gebruikers reageren op de verschillende varianten. Op basis van onze analyse voeren we optimalisaties door. Zo zorgen we ervoor dat de advertenties steeds effectiever worden.

Veelgestelde vragen over LinkedIn Ads

Veelgestelde vragen over LinkedIn Ads

Als je nog geen kennis hebt over adverteren op LinkedIn, raden we je sterk aan om het uit te besteden. Het kan je namelijk veel geld kosten als de advertenties op de verkeerde manier worden ingezet. En al helemaal op LinkedIn. Over het algemeen is LinkedIn duurder dan adverteren op andere kanalen. Dus heb je geen kennis en geen strategie? Besteed het dan alsjeblieft uit.

Bij LinkedIn Ads kun je kiezen uit verschillende advertentievormen. Het is slim om verschillende opties te testen om erachter te komen wat voor jou werkt.

Enkele opties zijn:

  • Een advertentie met tekst en één afbeelding voor visuele toevoeging.
  • Een advertentie met tekst en een carrousel van meerdere afbeeldingen waarmee je een verhaal kunt vertellen.
  • Een videoadvertentie als je met bewegend beeld wilt communiceren.
  • Een advertentie met alleen tekst voor een korte boodschap.
  • Een advertentie in een privébericht of InMail voor gepersonaliseerd contact.

Wat LinkedIn Ads zo interessant maakt, is de focus op zakelijke professionals. Dit zorgt ervoor dat de mensen die je bereikt ook echt geïnteresseerd zijn in zakendoen.

Voor ons is een groot pluspunt de mogelijkheid om heel specifiek te targeten. Zo kun je campagnes opzetten voor specifieke functies, sectoren of bedrijfsgroottes. Op deze manier weet je zeker dat je boodschap de beslissers bereikt die echt belangrijk zijn voor je bedrijf.

Weet je niet zeker of LinkedIn Ads iets voor jouw bedrijf is? Kijk dan of één van de volgende punten herkenbaar is:

  • Richt je je vooral op zakelijke klanten in plaats van consumenten?
  • Lever je een product of dienst voor specifieke bedrijfstakken of functies?
  • Wil je jouw marketing richten op bijvoorbeeld managers en andere beslissingsnemers?

Als één van deze dingen herkenbaar klinkt, dan is de kans groot dat LinkedIn Ads ideaal is om je bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Jouw marketing een boost geven

Download de Checklist

Niet ontvangen? Bekijk ook je ongewenste mailbox*