Wil jij je merk onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep? Dan is het slim om te adverteren op social media. Gemiddeld gezien brengen we per dag 2 uur en 27 minuten door op social media. Veel hè?
Vertrouwd door 50+ bedrijven (en groeiend!)
Deze vraag is simpel te beantwoorden; dit is namelijk het adverteren op social media. Bij ons kun je terecht voor het adverteren op Facebook, Instagram en Linkedin. Weet je niet zeker via welk kanaal je wilt adverteren? Geen probleem. Wij helpen je graag met het verzorgen van een social media strategie.
Als jij je merkbekendheid wilt vergroten en een community wilt opbouwen, is social media perfect. Het grote voordeel van social media is dat je je op een hele specifieke doelgroep kunt richten. Je kunt de advertenties namelijk focussen op bijvoorbeeld specifieke interesses of op demografische gegevens.
Deze vraag kunnen wij eigenlijk niet beantwoorden. Elk social media kanaal heeft weer zijn eigen voordelen. Het is heel erg afhankelijk van jouw doelstellingen. Wil jij zichtbaar zijn op de zakelijke markt? Dan is LinkedIn het juiste kanaal. Maar als jij je focust op groep tussen de 18 en 34 jaar dan raden wij Instagram of TikTok aan. Wil je toch liever zichtbaar zijn bij de mensen tussen de 25 en 75 jaar? Dan is Facebook je grote vriend.
Onze handleiding voor adverteren op sociale media kan je helpen je bereik te vergroten en potentiële klanten beter te betrekken. Dit doe je door middel van best practices voor advertenties, posts en targeting. Op die manier zet je meer mensen aan tot actie. Download hem gratis en vergroot je zichtbaarheid op sociale media.
Bij Marketingkenners ligt de focus op jou. Wij zijn een partner die je adviseert en je helpt met het uitvoeren van werkzaamheden. En vooral dat adviseren vinden wij belangrijk. Op deze manier houden wij je namelijk betrokken met de marketing.
Je hoeft je dus niet af te vragen wat er precies gedaan wordt en wat de resultaten zijn. Dit communiceren wij namelijk maandelijks en zijn hier transparant in. Transparantie en vertrouwen is namelijk de basis van onze samenwerking.
Adverteren op social media hoeft niet duur te zijn. Je kunt namelijk al met een paar euro per dag adverteren en goede resultaten behalen. Hiervoor heb je natuurlijk wel een goede strategie nodig.
Wil je sparren over de juiste strategie? Neem dan contact met ons op.
Het nadeel van het adverteren op social media is dat mensen nog niet ‘bewust’ zoeken naar jouw dienst of product. In tegenstelling tot Google Ads waar mensen actief naar een product of dienst zoeken. Dit betekent niet dat de advertenties op social media geen effect hebben. In tegendeel zelfs, met de juiste strategie en het juiste kanaal kunnen deze advertenties heel effectief zijn.
Vaak is de doelgroep al (een beetje) in beeld bij je. Door demografische gegevens te analyseren specificeren wij de doelgroep. Het gevolg daarvan is dat wij nog specifieker kunnen targeten. Zo kunnen wij de advertenties aan de juiste groep mensen tonen en zullen deze ook effectiever zijn.
Kort gezegd: Nee. Wij verzorgen niet de organische posts van social media. Onze expertise ligt echt in het adverteren en daarbij de juiste strategie opstellen. Wel kennen wij goede ZZP’ers en bedrijven die dit wel doen. Wij brengen ze graag in contact met je.
Nee! Wij hebben daar juist een hekel aan. Als je, om wat voor reden dan ook, op wilt zeggen, kan dat gewoon. Bij ons kun je maandelijks opzeggen en dat vinden wij ook belangrijk. Jij hebt de controle en wij betrekken je bij de werkzaamheden die wij verrichten. Maandelijks sturen we je een rapport van de resultaten en eventuele kansen.
Dit doen wij helaas (nog) niet. Voor het maken van creatieve posts of fotografie verwijzen we je graag door naar onze partners.