Op zoek naar een manier om herhaalaankopen te stimuleren of leads om te zetten naar klanten? Dan is e-mailmarketing iets voor jou! Wist je dat meer dan 60% van de MKB’ers e-mailmarketing gebruikt om klanten te bereiken?
Vertrouwd door 50+ bedrijven (en groeiend!)
E-mailmarketing is eigenlijk vrij simpel maar super effectief. Het draait om het verzenden van interessante, persoonlijke e-mails naar je contacten via e-mail. Dit kunnen nieuwsbrieven zijn, kortingen, en speciale aankondigingen die hen nieuwsgierig maken.
Maar wat kun je ermee? De meeste bedrijven zetten e-mailmarketing in om herhalingsaankopen te stimuleren. Het voordeel hiervan is dat deze mensen het bedrijf al kennen en vertrouwen. Dit verhoogt de klantloyaliteit.
Nog geen fan van e-mailmarketing? Dat komt wel als je de vijf voordelen hieronder leest.
Twijfel je om de e-mailmarketing uit te besteden aan Marketingkenners? Dat is niet heel gek. Er zijn namelijk veel online marketing bureaus die deze dienst aanbieden.
Waarin wij ons onderscheiden is transparantie en klantbetrokkenheid. Wij houden je up-to-date over de ontwikkelingen van jouw e-mailcampagne. Wil je gewoon even sparren? Ook dat is geen probleem. Je kunt ons altijd bellen, appen of mailen.
Onze gratis gids voor e-mailmarketing bevat best practices voor het verhogen van je open- en klikratio. Hierdoor zorg je ervoor dat je subscribers vaker converteren tot klant. Door je e-mails, planning en onderwerpregels te optimaliseren aan de hand van onze stappen, behaal je een hoger rendement uit je e-mailcampagnes.
Dit is per bedrijf anders omdat elk bedrijf andere doelstellingen heeft. Over het algemeen analyseren we open rates, click-through rates, afmeldingen en aankopen per klant.
Maar daar blijft het niet bij. Het gaat namelijk niet alleen om het verzamelen van gegevens, maar ook om het begrijpen van wat die gegevens ons vertellen. En dan komt het leuke gedeelte; we passen de strategie aan op basis van wat we analyseren. Zo kunnen we steeds betere resultaten behalen.
E-mailmarketing heeft veel voordelen voor bijna elk bedrijf. Het maakt niet uit hoe groot of klein het bedrijf is of in welke branche het actief is. Wil je je online verkoop stimuleren? Informatie delen met je doelgroep? Of sterke klantrelaties opbouwen? Zet dan zeker e-mailmarketing in.
Het mooie is dat e-mailmarketing in bijna elke marketingstrategie past. En wij helpen je hier graag mee!
E-mailmarketing is kort gezegd directe communicatie via e-mail. Maar dat wist je waarschijnlijk zelf al. Het voordeel van e-mailmarketing is dat het persoonlijk, doelgericht en niet mega duur is. Bedrijven kunnen ook gebruikmaken van nieuwsbrieven, gepersonaliseerde e-mails en zelfs geautomatiseerde campagnes. Hiermee kun je herhalingsaankopen stimuleren of aan nieuwe relaties bouwen.
E-mailmarketing hoeft niet zo duur te zijn als je denkt. De kosten zitten meestal in de software die je gebruikt. Je betaalt vaak een vast bedrag per maand voor een goed programma. Met zo’n programma kun je e-mails naar je klanten sturen.
E-mailmarketing kan tijdrovend zijn. Je moet e-mailadressen verzamelen en e-mails bedenken. Het kost wat tijd maar op de lange termijn kan dit je veel opleveren.
Door e-mailmarketing uit te besteden, hoef je niet na te denken over de e-mails. Wij zorgen voor alles, van ontwerp tot verzending. Zo kan jij je focussen op de werkzaamheden die jij goed kan.
Wij leveren maatwerk. Eerst leren we jou en je klanten kennen. Pas dan adviseren we de beste aanpak. Elke maand denken we na over nieuwe mails of kleine veranderingen voor een hoger conversiepercentage. Zo zorgen we ervoor dat de resultaten steeds beter worden.
Een volkomen logische vraag! We doen nooit rare beloftes zoals nummer 1 komen te staan in Google of een omzetstijging van 50%. Maar we doen wel elke maand ons stinkende best.
Aan het eind van de maand krijg je ook een duidelijk rapport met de resultaten. En het mooiste van dit alles is dat we met e-mailmarketing eenvoudig kunnen meten wat werkt. Je weet dus precies waar je geld naartoe gaat en wat het oplevert. Dat zie je vervolgens ook weer terug in het rapport.