7 geheimen hoe je ENORME waarde kunt toevoegen aan je bedrijf

Waarde toevoegen

Er zijn 7 geheimen waarmee je nog meer waarde kunt toevoegen in je bedrijf en in de wereld om je heen. Door deze manieren in je dagelijks leven toe te passen, kun je heel succesvol worden. Daarnaast ga je sneller vooruit dan ooit tevoren als je deze geheimen met elkaar combineert 1. Hoe sneller je […]

Inhoud van dit artikel:

Er zijn 7 geheimen waarmee je nog meer waarde kunt toevoegen in je bedrijf en in de wereld om je heen. Door deze manieren in je dagelijks leven toe te passen, kun je heel succesvol worden. Daarnaast ga je sneller vooruit dan ooit tevoren als je deze geheimen met elkaar combineert

1. Hoe sneller je bent, hoe beter

De allereerste manier waarop je meer waarde kunt toevoegen is snelheid. Hoe sneller jij je dienst of product kunt leveren, hoe meer waarde je toevoegt.

In feite weten succesvolle mensen hoe ongeduldig iedereen is. Als mensen de waarde zien in jouw product of dienst, willen ze er meteen gebruik van maken. Over het algemeen geloven mensen dat snelheid en de waarde van je aanbod hand in hand gaan.

Iemand die een dienst of product snel kan leveren, wordt beschouwd als een beter en deskundiger persoon dan iemand die traag is, of het op zijn gemak doet.

2. Lever betere kwaliteit

Een hogere kwaliteit leveren tegen dezelfde prijs als je concurrenten is het tweede geheim om meer winst te maken.

Houd in gedachten dat kwaliteit wordt bepaald door de behoeften van de consument. De eenvoudigste manier om totaal kwaliteitsbeheer te beschrijven is “ontdek wat je consument wil en geef het hem of haar sneller dan je concurrentie”.

Kwaliteit betekent niet alleen een grotere duurzaamheid of een uitstekend ontwerp. Kwaliteit verwijst in de eerste plaats naar het nut, naar het gebruik dat de klant van het product of de dienst moet maken. Het is de specifieke behoefte van de klant, of het voordeel dat de klant zoekt, dat kwaliteit in zijn of haar gedachten bepaalt.

3. Waarde toevoegen

Blijven zoeken naar manieren waarop je waarde kunt toevoegen aan alles wat je doet is het derde geheim.

Vergeet niet dat als iedereen hetzelfde aanbiedt, de producten en diensten niet langer onderscheidend zijn.

Daarom is het altijd belangrijk te zoeken naar manieren waarop jij je kunt onderscheiden en waarde kunt toevoegen. Jij moet dat beetje extra bieden zodat jouw klanten jouw aanbod als superieur zien.

Een manier om dit te bereiken is bijvoorbeeld door het ontwerp van de verpakking te verbeteren. Door het gebruiksgemak te vergroten, verhoog je de waarde.

In de blog neuromarketing laten we je zien hoe je het onderbewustzijn van je doelgroep kunt beïnvloeden, om nog meer producten te verkopen.

4. Maak het makkelijker

Het vergroten van het gemak om je product of dienst te gebruiken of aan te schaffen is stap 4.

Fastfood ketens zoals McDonalds is hier een perfect voorbeeld van. Veel meer mensen zijn bereid om “even snel” naar McDonalds te gaan, dan dat ze de hele stad door moeten rijden om iets te eten te vinden.

5. Verbeter de klantenservice

Het vijfde geheim is het verbeteren van de klantenservice. Dit komt omdat mensen de neiging hebben zeer emotioneel te reageren op vragen.

De warmte, vriendelijkheid, vreugde en hulp van vertegenwoordigers van de klantenservice hebben een aanzienlijke impact op klanten. In een snel veranderende markt gebruiken veel bedrijven klantenservice als hun belangrijkste bron van concurrentievoordeel.

6. Inspelen op trends

Het effect van veranderende levensstijlen op het consumentengedrag en de aankoop patronen in het hele land is het zesde geheim waarmee je waarde kunt toevoegen.

Een algemene trend in het land is om te cocoonen, oftewel meer tijd thuis door te brengen en de kwaliteit van de sfeer daar te verbeteren. De smaak van de mensen verschilt aanzienlijk van die van een generatie geleden.

Tegenwoordig willen meer mensen reizen en vakantie vieren, waardoor veel vraag ontstaat in de reis-, recreatie-, resort- en cruise-industrie.

Dus als je inspeelt op de veranderende levensstijl, kun je heel snel veel producten of diensten verkopen.

7. Geplande kortingen aanbieden

Het zevende concept is het gebruik van kortingen. Hiermee kun je grotere hoeveelheden verkopen, aan grotere aantallen mensen tegen een (iets) lagere verkoopprijs.

Hier geldt: kassa is massa!

De vraag die jij jezelf moet stellen is: “Hoe zou je nog minder kunnen vragen voor iets dat een behoorlijke waarde heeft? “Hoe kun je de kosten om dat product of die dienst bij de klant te krijgen verlagen en de besparingen doorberekenen aan de klant?”

Het is belangrijk dat je hierover goed gaat nadenken. In feite zul je er versteld van staan met hoeveel ideeën je komt om:

  • Product of dienst sneller te leveren
  • De kwaliteit te verbeteren
  • Waarde toe te voegen in elk stadium van de productie
  • Het gemak voor klanten te vergroten
  • Een betere klantenservice te bieden
  • Zich aanpassen aan veranderende levensstijlen en trends
  • Manieren vinden om kosten te besparen

Het is belangrijk te onthouden dat één inzicht om klanten voordeel te bieden op een manier die niemand biedt, jou al succes kan brengen.

Tips omtrent marketing ontvangen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geen zorgen, we houden het rustig. Je krijgt maximaal twee keer per maand een nieuwsbrief.

Hiermee kunnen we jou helpen

Meer interessante blogs voor jou: